ACTE NECESARE PENTRU AUTENTIFICAREA UNUI CONTRACT DE  VÂNZARE/ SCHIMB / DONATIE, AVÂND CA OBIECT UN IMOBIL (CONSTRUCTIE/APARTAMENT/TEREN)*

1.    Extras de carte funciară „pentru autentificare”
- Biroul se va ocupa de obţinerea extrasului, la cererea vânzătorului (proprietar tabular), cerere scrisă,depusă la sediul Biroului Notarial cu 4 zile înaintea încheierii contractului;
- Biroul Notarial va înregistra cererea la Serviciul de Carte Funciară în ziua următoare, iar extrasul va fi valabil 10 zile lucrătoare începând cu ziua înregistrării cererii la Serviciul de Carte Funciară.
NOTĂ: Biroul Notarial nu răspunde de neeliberarea extrasului CF pentru autentificare în termenul legal, eliberarea acestuia (în termenul legal) fiind de competenţa exclusivă a Serviciului de Carte Funciară.

2.    Act de dobândire al vânzătorului
- contract de vânzare-cumpărare, sentinţă judecătorească, certificat de moştenitor, etc.
- în cazul în care în actul de dobândire este menţionată achitarea unui rest de preţ la o dată ulterioară încheierii actului, vânzătorul va prezenta dovada achitării ulterioare a restului de preţ.
- în cazul în care obiectul contractului de vânzare este o construcţie nouă sau un apartament într-un bloc nou (aflat la prima înstrăinare): autorizaţie de construire, proces verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, certificat de atestare a edificării construcţiei.

3.    Certificat de căsătorie (unde este cazul), atât pentru cumpărător cât şi pentru vânzător.

4.    Certificat de atestare fiscală, eliberat în luna în care se semnează actul.
- se eliberează de către Consiliul Local, Direcţia de Taxe şi Impozite Locale, în circumscripţia căreia se află imobilul (pentru mun. Cluj-Napoca: Bdul Eroilor nr. 2-4), la cererea personala a proprietarului si în baza prezentării buletinului de identitate al acestuia.

5.    Pentru apartamente – obiect al contractului de vânzare-cumpărare, adeverinţă eliberată de Asociaţia de Proprietari sau Locatari a blocului în care se situează apartamentul.
- această adeverinţă se va completa de către administratorul blocului cu datele la zi, în ceea ce priveşte achitarea sau neachitarea taxelor comune; apoi această adeverinţă va fi ştampilată şi semnată de către preşedintele asociaţiei (nu de către administrator).

6.    Adeverinţă de la Electrica (pentru mun. Cluj-Napoca: str. Memorandumului nr. 28) sau dovada achitării la zi a facturilor de energie electrică.

7.    BI/CI al vânzătorului şi cumpărătorului, inclusiv copia CI a soţului care nu se prezintă la semnarea contractului.

8.    În cazul societăţilor comerciale: Certificat de Înregistrare, Certificat Constatator eliberat recent (valabil 30 zile), BI/CI al reprezentanţilor legali şi Hotărâre AGA în cazul în care sunt mai mulţi asociaţi.

9.    În cazul procurilor de reprezentare acestea vor trebui prezentate în original cu minim 24 ore înaintea semnării.

10.    Pentru imobilele dobândite în baza Legii 112/1995 este nevoie de Adeverinţă de la Consiliul Local din care să rezulte că imobilul nu este revendicat şi nu formează obiectul vreunui litigiu în acest sens.

11.    Pentru imobilele clasate ca Monumente Istorice este nevoie de Adeverinţă de la Consiliul Local din care să rezulte că Statul Român prin Ministerul Culturii şi Cultelor şi unităţile administrativ-teritoriale nu îşi exercită dreptul de preemţiune.

12.    În cazul înstrăinării imobilelor-construcţii (inclusiv apartamente), începând cu data de 15 iulie 2013 este obligatorie prezentarea în original a certificatului de performanţă energetică a construcţiei (apartamentului). În cazul în care părţile insistă la încheierea contractului fără a se prezenta acest certificat, cumpărătorul va declara că insistă la încheierea contractului în lipsa acestui act, luându-şi obligaţia de a obţine pe cheltuiala şi riscul său acest certificat în termen de 30 de zile de la data încheierii contractului de vânzare în formă autentică, sub sancţiunea nulităţii contractului.

TOATE ACTELE NECESARE SE VOR PREZENTA LA BIROUL NOTARIAL CU CEL PUŢIN 24 ORE ÎNAINTEA PROGRAMĂRII!

*lista actelor necesare este cu titlu de informare, urmând ca ulterior verificării cărţii funciare să se stabilească lista exactă a actelor necesare pentru autentificarea contractului.